вівторок, 10 травня 2016 р.

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ


Для  сучасної   освіти є актуальною проблема створення та впровадження в навчальних закладах таких нових педагогічних та інформаційних технологій, які б забезпечували ефективне засвоєння учнями знань, умінь і навичок.
Інтерактивна  дошка є одним  із комп’ютерно - орієнтованих  засобів навчання, яка належить до   нових інформаційних технологій,  вона  поєднує в собі   можливості звичайної дошки і відео проектора,   на такій дошці можна писати спеціальними маркерами або проектувати будь -яке зображення. Інтерактивна дошка - це сенсорний екран, приєднаний до комп'ютера, зображення з якого передає на дошку проектор. Досить тільки доторкнутися до поверхні дошки, щоб почати роботу на комп'ютері. Вона реалізує один з найважливіших принципів навчання - наочність. Інтерактивна дошка працює разом з комп'ютером і відеопроектором, являючи собою єдиний комплекс. На ній можна робити все те ж, що і на звичайному комп'ютері.
В інтерактивній дошці об'єднуються проекційні технології з сенсорним пристроєм, тому така дошка не просто відображає те, що відбувається на комп'ютері, а дозволяє управляти процесом презентації (двосторонній рух!), Вносити поправки і корективи, робити кольором позначки і коментарі, зберігати матеріали уроку для подальшого використання та редагування.
Працюючи з інтерактивною дошкою, учитель завжди знаходиться в центрі уваги і підтримує постійний контакт з класом. Таким чином, інтерактивна дошка ще дозволяє заощадити дорогоцінний час.
Використовуючи таку дошку, ми можемо поєднувати перевірені методи і прийоми роботи зі звичайною дошкою з набором інтерактивних і мультимедійних можливостей.
Але можливості використання інтерактивної дошки в освітньому процесі, а саме на уроках математики, в даний час недостатньо  висвітлені .  Впровадженню окремих засобів нових інформаційних технологій, в тому числі, і інтерактивної викладання математики потребує чимало часу та зусиль. Однієї тяжкої праці не достатньо щоб досягнути цієї задачі.Також необхідні спеціальні заготовки, матеріали, оснащення, технології,  ресурси, спеціальні (професійні) знаряддя вчителя математики.
Найефективнішим, на мою думку, є підготовка та використання інтерактивної дошки на таких етапах вивчення математики:
-  уроки-лекції для пояснення нової теми, де учні не тільки слухають, продивляються інформацію на екранах, конспектують, а й відповідають на запитання, розв’язують задачі за наведеним зразком;
-  для контролю набутих теоретичних знань: на екрані містяться запитання з
наступною появою правильної відповіді для самоконтролю;
-  для виконання тестових завдань з наступною появою правильної відповіді після його виконання;
-  для проведення усного рахунку;
-  інтегровані уроки математики з іншими предметами;
-  уроки-подорожі та інше.
Комбінація інтерактивної дошки і програмного забезпечення  дозволяє:
  • зробити навчальний процес ефективним;
  • посилити подачу матеріалу;
  • використовувати більше можливостей для обговорення в класі;
  • розвивати мотивацію.
Панель інструментів інтерактивної дошки містить інструменти, що дозволяють:
  • працювати зі сторінками - перейти до попередньої, перейти до наступної, вставити нову сторінку;
  • зберегти сторінки та файли;
  • вставити те, що попередньо скопіювали в буфер;
  • скасувати попередню дію;
  • видалити попередньо виділений об'єкт;
  • затемнити сторінку, тобто вставити шторку, що закриває всю сторінку або її частину.
У арсеналі для роботи є  такі інструменти, як:
  • "Перо". Уявіть, що у вас у руках просто олівець чи крейда, якими ви можете малювати та писати все, що завгодно. При цьому є можливість вибору "Художнє перо". Той же олівець, але тепер він малює різними способами.
  • "Ластик". Усе, що намальовано й написано пером чи художнім пером, можна ним стерти.
  • "Лінія", за допомогою якого проводимо прямі лінії.
  • "Фігури" - дозволяє вставити на сторінку фігури різних видів. При цьому існує можливість їх редагування.
  • Колір контуру й заливання. Можна виділити будь-як фігуру, що намальована інструментами "Лінія", "Фігура", та за допомогою цього значка змінити кольори їх заливання.
Для того, щоб ефективно проводити заняття з використанням інтерактивної дошки необхідно:
  1. Визначити тему, мету і тип заняття;
  2. Скласти тимчасову структуру уроку, відповідно до головної мети намітити завдання і необхідні етапи для їх досягнення.
  3. Продумати етапи, на яких потрібні інструменти інтерактивної дошки;
  4. З резервів комп'ютерного забезпечення відбираються найбільш ефективні засоби.
  5. Розглядається доцільність їх застосування порівняно з традиційними засобами.
  6. Відібрані матеріали оцінюються в часі: їх тривалість не повинна перевищувати санітарних норм; рекомендується проглянути і прохронометрувати усі матеріали, врахувати інтерактивний характер матеріалу;
  7. Складається тимчасова розгортка (щохвилинний план) уроку.
  8. При недоліку комп'ютерного ілюстрованого або програмного матеріалу проводиться пошук в бібліотеці або Інтернеті або складається авторська програма.
  9. Зі знайденого матеріалу збирається презентаційна програма. Для цього пишеться її сценарій.
  10. Заздалегідь підготувати учнях до сприйняття заняття з використанням інтерактивної дошки;
  11. Апробація уроку
Використання інтерактивної дошки в навчальному процесі не може обмежуватися наведеними прикладами. Слід пам’ятити, що застосування в навчальному процесі найсучасніших засобів навчання не означатиме автоматичне суттєве поліпшення результатів навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар